Etiketter

, , , , , , ,

SolalaEtt gott vin, lite god mat och ett gott sällskap…mer behövs inte för att göra mig överlycklig och njuta av livet fullt ut. Trodde jag. Insåg i fredags att det faktiskt finns en komponent till som kan bidra och bli lite ”grädde på moset” – musiken! För visst blir vinet lite godare, sällskapet än mer uppsluppet och glädjen lite boostad i kombination med riktigt bra musik! Och vid närmare eftertanke så har vin, mat och gemyt genom historían alltid haft en koppling till musik….på ett sätt eller annat. Så varför bara skriva om vin och mat som gör mig glad och lycklig, varför inte också om musik som gör samma sak? Tänkte jag. Och så blev det. 😀

I fredags besökte jag tillsammans med några goda vänner Södra Teatern i Stockholm för att kika på YouTube-fenomenet Solala, en tre man stark latin vocal group som består av Göteborgsgrabbarna Anders Gabrielson, Jens Lindvall och Olle Bergel. Med köksbordet som scen och köksattiraljer som instrument (plus lite spaghetti) bjuder gruppen på suveräna egenarrade verk och briljanta covers som knappast lämnar någon i publiken oberörd. Konserten var storslagen, med en övervägande del hysteriskt applådernade damer i publiken, och fick mig att le stort en lång stund efteråt. Öppningsnummret var deras version av Lionel Richie’s klassiska dunderhit All Night Long…lyssna och njut!

Sån här musik gör mig glad och jag önskar att jag själv var född med en någorlunda taktkänsla och röst. Tyvärr blev det inte så – jag sjunger helt enkelt hellre än bra! Men jag är bra på att njuta, av både mat, vin och musik…och det kan man kanske beteckna som en ”talang” det också!

Du hittar mer suverän musik av Solala på YouTube!!

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

 

