Etiketter

, , , , , , ,

EatWithInternet är en helt fantastisk skapelse, det tror jag de allra flesta håller med om. Inovationen när det gäller internetbaserade tjänster tycks outtömlig och nya idéer poppar upp var och varannan dag. Sprang på en site idag, via ICA Buffé, med en helt unik och fantastisk tjänst för alla oss som gillar god mat i gott sällskap – EatWith.com. Här har man möjligheten att världen över få äta en god, hemlagad middag hemma hos en privat familj och samtidigt lära känna nya människor. Personligen tycker jag att idén är helt fantastiskt innovativ – på så många plan. 😀

Tjänsten finns, än så länge, inte tillgänglig i Norden/Sverige men i flera storstäder i Europa finns det flera alternativ att välja mellan. I USA, Sydamerka och MEA finns ett fåtal städer representerade, men utbudet lär växa. Får jag chansen när jag är ute och reser så ska jag definitivt prova på detta – tror det är en upplevelse utöver det vanliga, och vem vet….kanske skaffar man sig nya vänner för livet! Och kommer tjänsten hit så ska jag utan tvekan anmäla mig som ”host”….det vore så otroligt spännande!

Finns det någon av er som testat detta, eller känner någon som har gjort det – lämna gärna en kommentar och berätta om upplevelsen! Kanske finns det redan något liknande här hemma?

Trevlig mat- & vinhelg på er!

Uppdaterat: Visar sig att det är min barndomsvän Paul Brissman, verksam i New York, som tagit bilderna till artikeln i ICA Buffé. Kul tycker jag! 🙂

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

 

