Etiketter

, , , , , , , , ,

now-what

Dags att ge ifrån sig ett livstecken! Och samtidigt dementera alla uppgifter som cirkulerar om att jag skulle ha slutat njuta av goda viner. Så är icke fallet. Däremot har skrivandet få stå tillbaka en stund pga en period av mycket arbete, husrenovering och en bättre hälft som gått på diet den senaste månaden. Allt hinns inte med. Och hur kul är det att njuta ett gott vin alldeles själv? Inte alls skulle jag vilja påstå. Så jag bidar min tid. Jobbar. Renoverar. Och väntar på bättre tider. 😀

Under månaden som gått har det dock slunkit ner ett par riktigt goda viner som jag ska skriva mer om framöver. Drack en Chianti Classico Riserva 2008 från Nittardi som troligen var en av de absolut bästa Chianti jag någonsin smakat. Ett annat undebart vin, som släpades hem från Emilia-Romagna i Italien förra sommaren, var VioLeo Sangiovese di Romagna Superiore Riserva 2006 från det lilla vinhuset Treré. Ett Brunello-lik skapelse av högsta klass som jag inte fattar hur svenska vinimportörer har kunnat missa. Båda dessa viner var riktigt, riktigt bra i min bok! Mer kommer somsagt.

Har också hunnit med att testa en Chateu La Garde Pessac-Léognan 2008 från Bordeaux, som rekommenderas från nära håll. Bra helhet som säkert växer till sig, men alldeles för överprisad enligt mitt tycke.

Så jag ligger inte helt på latsidan. En smutt här och där blir det trots allt. Och en lång, härlig sommar väntar – fylld med god mat, god dryck och trevligt umgänge. Det bäddar för flera recensioner och goda recept på bloggen. Bara så du vet.

Over and out!

