Etiketter

, , , ,

SystembolagetJag kan bara inte låta bli att dela med mig av detta lite roande meddelande jag fick från Systembolaget idag. Då det är 1:a April så var det inte långt borta att ta det som ett välkomponerat skämt, men så är tyvärr inte fallet. Jag hade beställt några falskor Pintas 2011 ur BS och har väntat ivrigt sedan början av förra veckan. Tillgången var starkt begränsad, det visste jag, så risken att jag skulle bli utan fanns ju där. Idag plingade det så äntligen till i mobilen! Och mycket riktigt – den vara jag beställt var slut. Tråkigt så, men det roliga i kråksången var att vinet kommer åter….på nyårsafton 2049! Glädjande naturligtvis, så jag ser nu med stor spänning och förväntan fram emot att som 86-åring få dricka en flaska på trettondagen 2050! Snacka om lång leveranstid…men den som väntar på något gott….

Lite roligt var det! Skrattade gott åt tekniken som inte klarar av att tala om för mig att Systembolaget inte vet när den dyker upp igen. Min förhoppning är naturligtvis att vinet poppar upp i sortimentet snart igen, då en 35 års väntan i mitt fall är att utmana ödet lite grann…. 😀

Trevlig 1:a April på er!

 

