Etiketter

, , , , , , , ,

MoustascheOm 14 timmar är det shave down! Då ska mitt ansiktshår helt bort för första gången under min livstid. Har sedan fjunen började pryda mitt ansikte i tonåren ALDRIG varit helt renrakad, så detta känns stort och nästan overkligt. Känslan av att vara naken och blottad ligger och skvalpar i maggropen. Och tänk om jag ser urlöjlig ut? I morgon startar Movember, månaden då män över hela världen odlar en mustasch till förmån för forskingen kring prostata- och testikelcancer. Rörelsen har växt kraftigt under de senaste åren, speciellt i USA, Australien och England, men är också på frammarch här hemma. Och i år har jag anmält mig! Blivit en Mo Bro för den goda sakens skull.

Då kan man undra varför jag skriver detta på min vinblogg? Anledningen är uppenbar, åtminstone för mig. Alla de männsikor jag har kommit i kontakt med, som älskar vin och god mat, älskar också livet oerhört mycket. Och vad kan då vara bättre än att kämpa för att fler skall kunna njuta av livet lite längre!? Min levnadsglada far gick bort i prostatacancer för knappt tre år sedan, bara 71 år ung. Jag saknar honom varenda eviga dag och förbannar cancern som tog hans liv alldeles för tidigt. Så jag gör detta för min fars skull, och för alla andra livsnjutare som kan komma att få många år till med hjälp av de insatser organisationer som Movember gör. Så vad gör väl det om jag känner mig naken och blottad några veckor…det är det värt!

Besök gärna mitt Mo Space och stöd mig och alla andra Mo Bro’s & Mo Sista’s i kampen att förbättra mäns hälsa! Jag räknar med Ditt stöd! I morgon bitti är det jag som sitter i stolen nedan…

 

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

