Etiketter

, , , , ,

MidsummerSlutspurt! Bara ett par mötesstinna dagar kvar innan semestern tar sin början! Midsommaren har kommit och gått, liksom dagen för det ”onämnbara” (som min bästa vän så passande har döpt denna jämna födelsedag till). Midsommar firades med min bättre hälft, dotter med sambo samt min mor och blev en mycket trevlig tillställning med allt som hör till. Vädergudarna bjöd på strålande sol och jag på traditionsenlig midsommarmat – fem sorters sill, gravad lax, nypotatis, ägg, räkor, köttbullar, bröd, ost och jordgubbar. Vid tillfällen som detta finns det ingenting som slår svensk sommar, absolut ingenting! Och som vi sjöng! Åtminstone vissa av oss, vi andra med mindre utvecklad sångröst gjorde dock vårt bästa för att hänga på. Men en underbar dag/kväll blev det, med det absolut bästa sällskap jag kan tänka mig – min lilla familj!

Midsommarafton följdes av dagen för det onämnbara. Och jag skulle ljuga om jag säger att jag inte har våndats, för det har jag. Siffran ser i tryck rent förskräcklig ut och får mig instinktivt att känna mig lastgammal. Tänker på mina far- och morföräldrar och när de passerade denna livets milstople – jag uppfattade dem mer eller mindre som dinosaurier om jag minns rätt. Men så var jag ju inte särskilt gammal då. Troligtvis var det min syn på alla som hade nått 20+. Dagen bjöd på mulet och blåsigt väder, dock utan regn. Bror och syster med familjer anslöt, liksom några få icke familjemedlemmar. Vännerna bjuds in på fest senare i sommar. Och visst firades jag ordentligt, med fina presenter, ett otal skålar och rörande tal från både dotter, mor och bror. Dagen blev precis så som jag hoppats på och jag tackar alla mina nära och kära för att ni gjorde dagen till precis detta! Det onämnbara är passerat och jag känner mig inte en dag äldre än….37!

Nu ser jag fram emot årets resa till Italien. På onsdag morgon startar vi första etappen ner till Skåne. Torsdagens etapp är planerad att avlsutas strax söder om Leipzig och fredagens i Igls, strax söder om Innsbruck. På lördag når vi, om allt går enligt plan, destinationen för vår första vecka – Lago d’Iseo. Let the vaccation start!

Och när vintern gör sitt intåg senare i år, ska jag och brorsan gå på korvkurs! På Taylor & Jones ska vi få lära oss göra allehanda gokorvar, vilket jag verkligen ser fram emot! Tack för den fina och inspirerande presenten Mats! Slår vad om att jag lyckas göra den längsta korven av oss två…

Trevlig sommar! Let the force be with you!

Intressant? Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

 

