Etiketter

, , , , ,

HD UppkorkatPå nätet finns det hur många sidor som helst med vinrecensioner som tar sitt avstamp från alla möjliga vinklar och vrår. Antagligen har vi alla våra egna favoriter som vi följer mer eller mindre regelbundet. En av mina egna favoriter är Magnus Ericsson, nyhetschef på hd.se (Helsingborgs Dagblad), som driver HD’s egna vinspalt ”Uppkorkat”. Hans uttalade passion för mat & dryck förmedlas i mitt tycke verkligen genom det sätt han skriver och recensionerna är alltid ”pang på rödbetan” utan onödiga krussiduller, trevliga att läsa och innehållsrika.

Speciellt gillar jag hans recensioner i samband med nya släpp på Systembolaget, vilket ger mig en bra fingervisning om vad jag ska kika på. Genomgången av fynden i Decembersläppet hittas under rubriken ”Krug, Montus, Ratti och Gaja bland fynden i December”. Här kan man med all säkerhet hitta julklappar till både sig själv och andra. Så kika in på Uppkorkat – tror du kommer att gilla det du hittar!

Har Du egna favorit recensenter, favorit sajter eller favoritbloggar som handlar om vin – tipsa gärna genom att lämna en kommentar!

 

